In logistiek vastgoed zijn mensen nog steeds bezig om alles nog efficiënter en nog effectiever te maken dan dat het nu al gaat. Op den duur willen ze namelijk dat zoveel mogelijk van deze taken die hiermee te maken hebben, worden gedaan door computers en robots die geen vrij hoeven en dag en nacht kunnen werken. Hier komen natuurlijk technologische trends bij kijken, hieronder zullen we een paar van deze trends bespreken binnen de wereld van logistieke vastgoed.
Inhoudsopgave
Sorteercentra dat geautomatiseerd is
Binnen de logistiek vastgoed wereld heb je veel dingen die al geautomatiseerd worden, maar wat nog niet eerder aan de orde was, is dat sorteercentra tegenwoordig geautomatiseerd kunnen worden. Deze geautomatiseerde systemen kunnen pakketten automatisch sorteren, maar ook gelijk verzenden. Hierbij komen geavanceerde transportbanden kijken, maar ook barcodescanners en sorteermachines. Op deze manier kunnen pakketjes veel sneller gesorteerd en opgestuurd worden dan dat ooit een mens in staat zal zijn.
Magazijnen die robot gestuurd worden
In een magazijn wil je natuurlijk dat er zoveel mogelijk goederen in geplaatst worden, als je dit mensen laat doen dan heb je kans dat dit niet op de meest efficiënte manier gedaan wordt. Je hebt nu tegenwoordig robotica die je hiermee kan helpen, deze robots verzamelen de orders van goederen en optimaliseren de plekken waar ze worden neergezet. Hierdoor zullen er geen menselijke fouten worden gemaakt en kan er zoveel mogelijk uit de ruimte worden gehaald. Het fijne aan deze robots is dat ze eenvoudig aangepast kunnen worden en dat ze ook continu kunnen doorwerken zonder iets van pauze te hoeven nemen.
Wat zijn de voordelen hiervan?
Nu je deze twee voorbeelden hebt gelezen van de technologische trends, dan zul je misschien denken “maar wat zijn dan de voordelen?”. Als eerst heb je natuurlijk het meest logische voordeel, namelijk dat alles een stuk efficiënter kan gedaan worden, maar er worden ook minder fouten gemaakt. Dit zorgt er ook weer voor dat er bespaard kan worden op de kosten. Iedereen houdt van een snelle en foutloze service, het heeft dus ook direct invloed op de klanten en gaat ten goede van hun klantentevredenheid. Verder heb je natuurlijk nog het feit dat robots en geautomatiseerde systemen veel flexibeler werken dan ‘normale mensen’. Robots kun je zonder problemen een paar uur laten overwerken zonder dat je ze extra moet gaan betalen, zoals dat bij mensen wel zo is.